tirsdag 21. oktober 2008

Det skapende menneske


Kulturaktiviteter er en del av det pedagogiske arbeidet i barnehage, sfo, klubb og skole. Rammeplanen og kunnskapsløftet sier at barn og unge skal ha mulighet til å oppleve kunst og kultur og selv uttrykke seg gjennom de estetiske fagområdene.

De estetiske fagområdene er billedkunst og kunsthåndverk, musikk, dans, drama, språk, litteratur, film, arkitektur og design.

Vi jobbet sist uke med eksperimentering med maling. Ta en ny titt på oppgaven og gi en vurdering på hvilke aldersgruppe de ulike maleaktivitetene passer til, begrunn svaret ditt.

onsdag 15. oktober 2008

Praksis uke 41



Da er første "hele praksis uke" over, dere har sikkert opplevd mye spennende! Vi gleder oss til å lese og høre om erfaringer!

Denne uka har dere jobbet med en oppgave knyttet til fysisk aktivitet og kosthold... hvordan dette temaet ble jobbet med på deres praksissted. Dere skulle gjøre noen observasjoner av barnas matpakker og vurdere innhold i forhold til om dette er i samsvar med det dere kan om et sunt kosthold for barn og unge.
Dere som var med større barn kunne snakke med barna og spørre de litt om hva slags fysiske aktiviteter de likte å gjøre.

Til slutt skulle dere lage en konklusjon hvor dere vurderte det dere hadde funnet ut. I vurderingen skulle dere beskrive om dere synes det arbeidsstedet gjør i forhold til fysisk aktivitet er bra, eller om dere mener de gjør for lite, eller om de burde gjøre andre ting. Det ville være flott om dere delte det dere kom fram til med alle, skriv i bloggene deres ;-)


Uansett må alle gi en beskrivelse av hvordan denne arbeidsuka har fungert for deg i egen blogg. Hva synes du har vært positivt og hva skulle du ønske kunne være annerledes? Begrunn svarene dine.

Hva har du lært denne uka?

mandag 22. september 2008

Barn og trening

Les denne artikkelen og skriv i deres egen blogg hva deres tanker er rundt dette temaet. Er det riktig å la små barn være på treningssenter? Er dette en vei å gå i forhold til utviklingen vi ser... at flere og flere barn blir overvektige? Hvilke positive og hvilke negative sider har bruk av treningssenter? Ha også i tankene det vi har jobbet med knyttet til friluftsliv og fysisk aktivitet.

Det er deres tanker vi vil ha :-)

Så spennende å lese bloggene deres :-)


Håper dere tar der tid til å lese hverandres blogger også, mange interessante grunner for bruk av blogg :-)

fredag 22. august 2008

Barn er herlige!

Sjekk ut denne...

Herlig, vi blogger



Nå er vi i gang med blogging! Det blir morsomt å se hva dette fører til.

Vi gleder oss!!!